| Li walon d\'èmon nos-ôtes forum pou lès dgins qui vwèyenu voltî leu lin.we |
|
| Henri-Joseph Raxhon | |
| | Auteur | Message |
---|
lucyin
Nombre de messages : 646 Age : 70 Localisation : Sidi Smayl Marok Date d'inscription : 01/08/2006
| Sujet: Henri-Joseph Raxhon Sam 26 Oct - 14:54 | |
| https://wa.wikipedia.org/wiki/Henri-Joseph_Raxhon
e scrijhaedje di dvant Feller
Po les minmes bokets e rfondou, c' est so l' Aberteke :
http://rifondou.walon.org/Raxhon.php
S’on p’tit sopé
Duvant qu'i n'baguahe, Félicièn Vôve mostrér qu'i-estait amistâve Et camme i qwittéve lu vinâve I-ènn avait prév'nou saqwants gins.
I rassôla quéqu's paroèssièns Et, po fer lès honneurs du s'tâve Duvant qui n'haguahe, Félicièn Vôve mostrér qu'i-èsteût amistâve.
I-alla mème qwèri, non deû chien! Quéquès vîlès poïawes ès s'câve Et ses invités, gotte hèyâves, Ainsi lî d'nît on maîsse côp d'main Duvant qu'i n'baguahe, Félicièn !
dins Portraits, tåvleas, glawes et lawes, Vervî 1900, p. 75
A on-hamme coûquî â solo
Nu toumèz nin fôrbu, parèt, Et s'prindéz todis bon corège Ca s'vos féz tos si dars ovrèges Voss' pauve coèrps s'ènn aflâwirè.
C'èst dès mâlès drogues qu'on v'faurrè Adon po v'rumètte ènn allège ; Nu tournéz nin fôrbu, parèt, Et s'prindéz todis bon corège.
Sé-j' èco s'on v'ruwèrirè! Ca l'docteûr, sins wai d'harbotèges, Evôie ât cint diales qu'èls arège Lès mâlhureûx qui s'y fyèt..... Nu touméz nin fôrbu, parèt !
dins Portraits, tåvleas, glawes et lawes, Vervî 1900, p. 107
A Châle R...
Châle, t'esteûs pé qu'on-assoti Lu joû q'nos magnîs l'crâsse crôpire Amon l'Félicièn, èt j'poux dire Quu tu nos as bram'mint d'vèrti.
Si t'fré tûzéve à nos d'fraiti C'est toe, séze, qui nos a fait rire Ca t'èsteûs pé qu'on-assoti Lu joû q'nos magnîs l'crâsse crôpire.
Avou çoula todi ginti ; Tès oûies èstit pleins d'aloumire. Mains... on tût'léve aute choè q'de l'bire, Et sins èsse gotte on-ebusti Châle, t'èsteûs pé qu'on assoti !
dins Portraits, tåvleas, glawes et lawes, Vervî 1900, p. 76
Dernière édition par lucyin le Mer 5 Mar - 10:23, édité 3 fois | |
| | | lucyin
Nombre de messages : 646 Age : 70 Localisation : Sidi Smayl Marok Date d'inscription : 01/08/2006
| Sujet: Re: Henri-Joseph Raxhon Sam 26 Oct - 15:04 | |
| e scrijhaedje Feller
foû di : https://wa.wikipedia.org/wiki/Antolodjeye_des_powetes_e_walon_d%27_apr%C3%A8s_Verv%C3%AE
Lu martchande du vète djote
Rafûlêye è s'bleûse cote, Ile vint ainsi d'Djalhay, Et, d'vins lès rawes, ile brait Du s'grêye vwès « dèl vète djote ! »
Duspôye â matin 'le trote, Sèwant lès streûts pasês, Rafûlêye è s'bleùse cote ; Ile vint ainsi d'Djalhay.
Qwand 'le n'ènn'a pus fribote, Came ile n'a wère du frais, Avou su p'tit malkê Ille è r'va-st-è s'houbote, Rafûlêye è s'bleûse cote,
A hamê
El grande waide, avou leûs hamês, I gripèt, tote one atèlèye ; Et, tot tapant dès brêdirêyes, Ont-i donc bon, cès p'tits gruzês !
D'esse dulahîs, qu'i sont-st-ètaits Djans, loukîz-me on pô d'quéle vîrêye, El grande waide, avou lens hamês, I gripèt, tote one atèlèye
Adonc, came d'on canibustê On laireùt stramer lès awèyes, D'â d'zeur, i-ahûzèt-st-al valêye Et s'duspârdèt d'tos lès bihês, El grande waide avou leûs hamês !
Lu vî maçon.
Lu vî maçon, so l'batimint, Sins s'bouhî djus, cumince su djâdje, Et, tot loukant, â lon, â lâdje, I clape voletî quéque vigreûs r'frain,
D'abitude, prindant fwêrt bin s'timps, I-èst djinti came one bèle imâdje. Lu vî maçon, so l'batimint, Sins s'bouhî djus, finih' su djâdje.
Mins, a doze eures, s'i-a 'ne brique è s'main, Ou bin si l'timps s'mèt' a l'dubâtche, I. tape tot la, d'sègne d’one estâdje... A l'eûre, i r'monte, bin pâhùlemint, Lu vi maçon, so l'batimint.
 fait' d'one lète
Tot rintrant, oùy, dju louke è m'bwète : Lu posse vunéve d'î mete one lète Avou l'firme d'on gros filateûr. Dju m'di : v’ci d'l'ovrèdje, qué boneûr ! Dj'ènn' aveù djustumint mèsâhe. Djudjîz on pô si dj 'potchîve d'âhe Tot tûsant a 1' « ordre » arivé ; Et dèdja dj' féve on fameûs nez !
Dju n'pris nin l'timps dè magnî m'tâte. Dju m'duhéve : « qué bon camarâde ! Came su lète vint bin-a propôs ! I m'a sùr ruc'mandé bêcôp ! I n'a wère portant qu'dj'èl cunoh'. I fât creûre qu'i-a d'l'ovrèdje a r'dohe Qu’i pinse a mi po m'ènnè d'ner... Et dèdja dj' féve on fameùs nez !
Dju prind m'lôrgnon èt dj' l'adjustèye ; Sins r'protche, dju bâhe cisse lète bènèye : Ille aléve combler tos mes d'sirs ; I m'sonla qu'ile vinéve dè cîr ! Et, tot l'ducatchetant, dju m'rafêye... Mais, mille.hus, ç'n'èsteût qu'one pasquêye, Et dj'èsteù crânemint couyoné... C'èst-a prame quu dj' fis on bê nez ! | |
| | | lucyin
| Sujet: Re: Henri-Joseph Raxhon Sam 26 Oct - 15:13 | |
| Les minmes tecses e rfondou
Li martchande di vete djote
Rafûlêye e s’ bleuse cote, Ele vént insi d’ Djalhé, Et, dvins les rowes, ele brait Di s’ greye vwès « del vete djote ! »
Dpoy å matén ele trote, Saiwant les stroets pazeas, Rafûlêye e s’ bleuse cote ; Ele vént insi d’ Djalhé.
Cwand n’ end a pus fribote, Come ele n’ a waire di frais, Avou si ptit malkea Elle e rva-st e s’ houbote, Rafûlêye e s’ bleuse cote.
A xhamea
El grande waide, avou leus xhameas, I gripèt, tote ene atelêye ; Et, tot tapant des braidireyes, Ont i don bon, ces ptits gurzeas !
D’ esse dislaxhîs, k’ i sont-st etaits Djans, loukîz m’ on pô d’ kéne virêye, El grande waide, avou lens xhameas, I gripèt, tote ene atelêye
Adon, come d’ on canibustea, On laireut stramer les aweyes, D’ å dzeu, ahûzèt-st al valêye Et s’ dispårdèt d’ tos les bijheas, El grande waide avou leus xhameas !
Li vî maçon.
Li vî maçon, so l’ bastimint, Sins s’ bouxhî djus, kimince si djådje, Et, tot loukant, å lon, å lådje, I clape voltî kéke vigreus rfrin,
D’ abitude, prindant foirt bén s’ tins, Il est djinti come ene imådje. Li vî maçon, so l’ bastimint, Sins s’ bouxhî djus, finixh si djådje.
Mins, a doze eures, s’ a ene brike e s’ mwin, Oubén si l’ tins s’ mete a l’ disbåtche, I tape tot la, dschind d’ èn astaedje... A l’ eure, i rmonte, bén påjhulmint, Li vi maçon, so l’ bastimint.
Å fwaite d’ ene lete
Tot rintrant, ouy, dji louke e m’ boesse : Li posse vineut d’ î mete ene lete Avou l’ firme d’ on gros filateur. Dji m’ di : vci d’ l’ ovraedje, ké bouneur ! Dj’ end aveu djustumint mezåjhe. Djudjîz on pô si dj’ potchive d’ åjhe Tot tuzant a l’ ôrz arivé ; Dedja, dji fjheu on fameus nez !
Dji n’ prinda nén l’ tins d’ magnî m’ tåte. Dji m’ dijheu : « ké bon camaeråde ! Come si lete vént bén a propôs ! I m’ a seur ricmandé beacôp ! I n’ a waire portant k’ dj’ el kinoxhe. I fåt croere k’ a d’ l’ ovraedje a rdoxhe K’ i pinse a mi po m’ endè dner... Dedja, dji fjheu on fameus nez !
Dji prin m’ lôrgnon et dj’ l’ adjustêye ; Sins rprotche, dju båjhe cisse lete beneye : Elle aléve combler tos mes dzirs ; I m’ shonna k’ ele vineut do cir ! Et, tot l’ discatchtant, dji m’ rafeye... Mais, milhu, ç’ n’ esteut k’ ene paskeye, Et dj’ esteu crånmint couyoné... C’ est aprume ki dj’ « fa « on bea nez !
So on ptit soper
Divant k’ i n’ baguaxhe, Felicyin Vla mostrer k’ esteut amiståve Et come i cwitéve li vijhnåve End aveut prevnou sacwants djins.
I rashonna kékes parwesyins Et, po fé les oneurs di s’ tåve Divant k’ i n’ baguaxhe, Felicyin Vla mostrer k’ esteut amiståve
Ala minme cweri, nondontchin Kékès viyès poyowes è s’ cåve Et ses invités, gote haeyåves, Insi lyi dnît on mwaisse côp d’ mwin Divant k’ i n’ baguaxhe, Felicyin
p. 75
A èn ome coûtchî oa solo
Ni toumez nén fôrbu, paret, Et s’ prindoz todi bon coraedje Ca s’ vos fjhoz tos si deurs ovraedjes Vosse pôve coir s’ end aflåwirè.
C’ est des målès droukes k’ on vs fôrrè Adon po vs rimete e-n alaedje ; Ni toumez nén fôrbu, paret, Et s’ prindoz todi bon coraedje
Sai dj’ eco s’ on vs riwerirè! Ca l’ docteur, sins wai d’ harbotaedhes, Evoye ås cint diåles k’ els araedje Les målureus ki s’ î fiyèt..... Ni toumez nén fôrbu, paret !
p. 107
A Tchåle R.
Tchåle, t’ esteus pé k’ èn assoti Li djoû k’ nos magnîs l’ cråsse crompire Amon l’ Felicyin, et dj’ pou dire Ki ti nos as bråmint dverti.
Si t’ fré tuzéve a nos dfraiti C’ est twè, saiss, ki nos a fwait rire Ca t’ esteus pé k’ èn assoti Li djoû k’ nos magnîs l’ cråsse crompire
Avou çoula todi djinti ; Tes ouys estént plins d’ aloumire. Mins... on tûtléve ôte tchoi k’ del bire, Et sins esse gote èn ebusti t’ esteus pé k’ èn assoti !
p. 76 | |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Henri-Joseph Raxhon | |
| |
| | | | Henri-Joseph Raxhon | |
|